Jeśli twoja firma prowadzi działalność z zakresu m.in.:
- prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
- prowadzenia wirtualnego biura,
- tworzenia osób prawnych lub pełnienia funkcji członka zarządu,
warto upewnić się, czy podlega ona obowiązkom wynikającym z ustawy o AML, tj. czy powinna dokonywać weryfikacji i raportowania w zakresie identyfikacji klientów i dokonywanych transakcji. Obecnie trwają prace nad nowelizacją ustawy, co istotnie wpłynie na zakres przygotowań do wdrożenia nowych przepisów w firmach, podlegających jej zakresowi.
Zachęcamy do zapoznania się z opinią Rady Legislacyjnej, dotyczącą poszczególnych przepisów nowelizacji ustawy, wdrażającej V Dyrektywę AML. Jest ona cenną wskazówką zarówno co do dalszych zmian w projekcie, jak i sugestią interpretacyjną w raportowaniu i odpowiednim dokumentowaniu oraz gromadzeniu informacji dot. klientów i transakcji już aktualnie. Jest też przydatna w projektowaniu wewnętrznych polityk AML.
Autorka: Aleksandra Hajdukiewicz, aplikantka radcowska, associate w Kołecka i Wspólnicy Kancelaria Prawna (Radcowie prawni) sp.p.